12 Temmuz 2007 Perşembe

çakar almaz

Staja başlayalı 2 hafta oluyor. Sabah 9-akşam 6 mesaisi ve alışamadığım tek şey tabldotta çıkan yemek. Benim gibi kahvaltıda bile fast-food yiyesice birine annesi dışındaki birilerinin yaptığı ev(imsi) yemek uymuyor ne yazık ki. Yiyemiyorum. İş arkadaşlarım ve stajyerlerle de aram güzel. Ama biri çakar-almaz'ın 2. tanımına uyuyor tam: Stajyer arkadaşlardan biri yaz okuluyla aynı anda staj yapmaya kalkınca haftanın 2 günü yarım gün geliyor, diğer günlerde kendince oyunlarla yarım güne çeviriyor mesaisini. Kendini uyanık sanan insanlarla - hatta bununla kalmayıp diğerlerini enayi yerine koymaya çalışanlarla- iyi geçinemem, ve ne yalan söyleyeyim "pislik Berkin" olurum. Eleman ilk haftadan beri kendisine verilen program yazma işlerini yapmıyor.(Hatta ilk yazma işini de biz paylaşmıştık, sınavı vardı garibin) Mesai 9 da ama 10, 10.30 gibi saatlerde geliyor. (eee tabi uyanık milletiz, 9'u geçirmene bişey denmediğini anlayınca yarım saat yarım saat artırarak as tabii stajı, hakkın(!) ) Dün bize verilen 10 sayfalık yazma işini bitirdik ama ona verilen 22 sayfa (biriktiğinden) masada kalmış. öaktırmadan arazi olan part-time stajyerimiz bugün de gelip hemen kütüphaneye sıvışmış ki ortalarda görünmesin, bugüne bitmesi gereken iş de bize kalsın. Ben önce "Lost-daşım" Mehmet abinin ricasını kırmadım 10 sayfayı aldım. Ama kendime saygım olduğunu düşündüm. 3-4 cümlelik 5 sayfayı yazıp gerisini çakar-almaz!a bıraktım. Tahmin edin ne zaman yüzünü gösterdi firari?

-Abi yemeğe gelmio musun?

Hayır dedim, midem biraz rahatsız. Sen şu 5 sayfayı yazıcaksın...

Aldı, baktı masama bırakıp yemeğe gitti. Bakalım yazdırabilecek miyim. İş inada binince 10 kaplan gücündeyim ne yazık ki..

çakar almaz'ın 2. tanımına uyan kelimeyi de servisteki amcadan duydum. Her gün sabah ve akşamüstü servisle eve gidiyorum ya; işte bazen için için epey güldürüo amcalar beniş dolaylı da olsa. Sesi çok gıcık olan 9-10 yaşlarında bir çocuk hergün annesiyle işe geliyor ve en arka sırada annesi onu amcalara emanet edior. Bu amcalara oyun maceralarını anlatan çocuktan ne zaman sıkılırsa amcalar, "orta yaşlı memur amca takılmalarıyla" dalgalarını geçiorlar:

ç: oyunda adamların beynini patlatıorm, vıdı vıdı.. Şöle silahlar var: pompalı, taramalı, lav silahı, tüfek,...
amca: çakar almaz yok mu çakar almaz?
ç: yok ondan

Ben gülüorm kendimi tutamayıp...

çakar almaz ne manalara mı geliyor:

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=%E7akar+almaz

Hiç yorum yok: