1 Eylül 2008 Pazartesi

Far East

Abime bunu sordum epey bir süre önce:

Neden batılılar Çin-Japonya gibi ülkelerin bulunduğu bölgeye uzakdoğu der.. neden ırak-iran-filistin ortadoğudadır da israil değildir diye. Sanki bir tür aşağılama gibi, bunda hemfikir olmuştuk sanırım. Niye ki değil mi :)

Batılı dostlarımız bunu yüzyıllarca yapıp ötekiliğe sürüklediler falan filan demeye başlayıp derin derin sebeplerini düşünecektim ki 2 gün önce çinli bir arkadaş sayesinde "ne kafama takıcam" dedim. o arkadaşa "sence neden uzakdoğu diyorlar size?" deyince, espriyi koydu kendince: doğuda olduğumuz için!

Ne düşünecem sizi be :p benim ülkem ortadoğuda olmasın diye kasarım daha iyi di mi ama..

Bir de Dünyanın şapşal jandarması olmaya çalışıyoruz şu anki halimizle. Acı acı gülüyorum. Bir de mazlumları doğru seçebilsek..

Gürcistan mazlumsa neden Amerikan amcasına güvenip eski babası Rusya'ya çattı ki? Şimdi de bebekler gibi "Gitsin o" diyor Rusya'ya.. Bize niye şikayet ediyorsun ki güzelim di mi ama..

Ben bu mazlum milletler kavramının da iyice cıvıklaştırıldığını düşünüyorum. Güçsüzlüğü kendi beceriksizliğine bağlı milletler illa ki mazlum yaftasıyla mı ödüllendirilmek zorunda..

Terörün yeryüzündeki yansıması haline gelmiş (dikkat edin getirilmiş demiyorum) Filistin, başının çaresine bakamayan doğumuza yayılmış yüzbinlerce Türkmen, hala fransasına ve italyasına başkaldırmayı beceremeyen Afrika ülkeleri ve her seferinde anavatanına küfretmeye meyilli genç nesliyle KKTC mazlumsa eğer Gandi'nin Hindistanı'yla Atstürk'ün Türkiye'si neydi? Eğri oturup doğru konuşmanın vakti geliyor artık.

Hak verilmiyor, alınıyor a dostlar :)

Hiç yorum yok: