28 Ekim 2008 Salı

Dolmuş

2 hafta önce sabahın yedisinde okul servisinin durağına gitmek için dolmuşa bindim. Benimle birlikte 3-5 kız da vardı hemen hemen benim yaşlarımda. Önden bir sonraki sıraya oturdum ve zamanla dolmuşumuz doldu, oturacak yer kalmadı.

Birkaç durak sonra annemden biraz büyük gösteren iki kadın bindi. 50-55 yaşlarındaydılar. Ayakta kaldılar tabii.Sabah mahmurluğumdan kadınlardan birinin şu sözüyle kurtuldum:

-(yanındakine) evet, evet.. demek ki gençlerimizi iyi yetiştirememişiz!

Bu sözü duyduğum zaman hiçbir şey yapmadım.. Bir durak sonra binen onlardan daha genç bir hanıma o daha sormadan yerimi verdim. Ben inmeden hemen önce indi ve bu sefer verdiğim yere tekrar ben oturdum. Bu süre zrfında yüzümde pislik bir ifadeyle devamlı o homurdanan iki kadına baktım.

Hayatımda ilk kez bu durumu yaşadım. Genelde yaşlılara onlar sormadan yerimi teklif ederim. Genelde istemezler ama kurtuluşları olmaz, oturmalarını sağlarım..

Bu yaşlılara yer verme olayında bu mankafalı teyzeler sayesinde sırf onlara yer tutuculuk yapmıyorlar diye gençliğin ne terbiyesizliği kalıyor ne de ahlaksızlığı.. Bu çok küçük düşürücü bir durum. İstediği olmadı diye, annemden küçük 50lik bir kadın kalkıyor ve beni yetiştirenlere dil uzatıyor. 50 yaşında yahu, bu nedir? Burada amaç ihtiyacı olana yardım etmekse ben neden güne giden 50lik teyzelere yerimi vereyim?

4 yorum:

Adsız dedi ki...

evet ya haklısın ben de bu olaya sinir oluyorum...Bazen insan dalgın olabilir vs. en azından kibar bir dille oturmak istediklerini söyleyebilirler...
Burdan yaşlı özelikle teyzelere sesleniyorum. Terbiyesizlik yapmayın :))

spooky dedi ki...

evet, akıllı olsunlar :D

sabahın 7 buçuğuydu tahmin ettiğin gibi uykusuz ve dalgındım ama başka bir saatte bile olsa onlara yer vermezdim zaten :) söylediğim gibi "kalkıp yerimi vereceğim yaşlı profiline" uymuyorlardı :p

hayatvereninkulu dedi ki...

"kalkıp yerimi vereceğim yaşlı profiline" uymuyorlardı :p


:)))(((:

evet haklısın bazen insanın başına geliyo hatta gözünün içine bile bakıyolar :)(:

spooky dedi ki...

vay be gözünün içine bakmak da nasıl bir psikopatlıktır :))

bizim buralarda bazen yerini gaspetmek için gözlerine kestirdiklerinin yanına gelip ayakta bekliyorlar, bir de of pof bişeyler diyorlar ki mahelle baskısı tam olsun :))